lördag, januari 30, 2010

boktips?

jag ber om ursäkt för min dåliga uppdatering nu på slutet, jag har helt enkelt haft en massa annat för mig. mycket har hänt, både trevliga saker och inte så trevliga saker. dessutom har jag varit helt uppslukad av böcker. jag har läst alla fyra twilight-böckerna nu (visst ska det komma en femte? som dock inte verkar nödvändig) och en annan vampyrbok (jag har nog redan läst fler "frivilliga" böcker än vad jag gjorde på hela 2009). på måndag har förhoppningsvis den andra boken i den serien kommit till mitt bibliotek men jag tror inte det kommit ut några fler i den serien och jag har ingen aning om vad jag ska läsa härnäst.

har ni några tips på bra böcker? jag verkar vara inne i en period för övernaturliga saker men verklighetstrogna boktips tar jag självklart emot också:)

4 kommentarer:

san sa...

Hej
Det finns en serie av böcker skrivna av Robbin Hobb. Som börjar med berättelsen om "fjärrskådarna", tre delar (tredje boken delad på två.)Sedan kommer "Handelsmännen och de magiska skeppen", tre delar där med. Och slutligen "Den gyllene mannen" tre delar. Där har du helt underbara böcker att läsa om du inte redan har gjort det...=)

Slippdah sa...

Ingen femte, hon började på en bok skriven ur Edwards perspektiv men dem läkte ut på internet på något sätt och då slutade hon skriva den. Den kanske kommer senare.

cecilia sa...

Tillsammans är man mindre ensam( jag kommer inte ihåg författaren), du kommer fasna direkt, jag har inget att läsa just nu heller du har inget tips?

Lotta sa...

Jag läste en bok när jag gick på högstadiet, en av de bästa böcker jag någonsin läst! Stravaganza. Jag grät som en tok när jag läste boken, den handlar om en pojke som är sjuk i cancer, men som hittar som en slags portal till en annan värld som är typ under medeltiden. Under tiden han sover i den riktiga världen, är han i fantasivärlden och kämpar på. RIKTIGT BRA! Läs den! Stravaganza alltså.

http://www.puffin.co.uk/static/images/stravaganza_city_masks.jpg