tisdag, februari 02, 2010

tack så mycket för boktipsen:) jag var och lånade lite böcker igår och ställde mig i kö på några.
en av er undrade om jag hade några tips också och det har jag men jag minns sällan vad jag läst särskilt länge eftersom när jag läst klart uppslukas jag oftast fort av något annat (vilket har sina fördelar för då kan jag läsa om en bok flera gånger utan att tröttna).
jag tittade igenom min bokhylla och där hittade jag två böcker som jag minns att jag tyckte om (dock minns jag inte så mycket av vad de handlade om). den ena var Den osynliga väggen av Harry Bernstein och den andra Flickan från ovan av Alice Sebold.
en författare som alltid tycks gå hem hos mig är Jonas Gardell. de böcker jag har läst som han skrivit består av väldigt korta kapitel vilket gör att de passar det väldigt bra att ha med sig ifall om det skulle uppstå ett tillfälle när man skulle behöva fördriva tiden lite.

idag läste jag ut Fruset blod av Richelle Mead, vilket är den andra boken i serien Vampire Academy (jag läste den första, Törst, förra veckan). om man gillar twilight tror jag att man kommer att gilla dessa också. dock är de lite halvtöntiga ibland tycker jag men det var ju i och för sig twilight också.

Inga kommentarer: