fredag, augusti 28, 2009

idag har jag och nathalie haft en heldag i umeå. största anledningen till att vi for dit var så att vi ska slippa vara de yra höns vi var idag på måndag när vi börjar på universitetet där. vi for helt enkelt dit och letade åt var vi skulle vara nu första dagen och det var nog väldigt bra det med tanke på hur lång tid det tog för oss att hitta:P själva universitetet är ju nästan som en stad för sig känns det nästan som ^^ något som kändes väldigt bra var att byggnaden som jag ska vara i och den nathalie ska vara i sitter ihop så vi har rätt nära till varandra:)

efter att vi virrat runt på universitetsområdet och hittat allt vi kom för att hitta och lite mer var det dags för att fundera ut vilken buss som skulle ta oss ner till stan. gick riktigt bra dock kunde man inte betala med kontanter så vi kunde inte ta den buss vi först skulle ta eftersom vi var tvungna att gå iväg och köpa en biljett vilket visade sig gå att köpa via sms. som tur var så behövde vi inte vänta länge innan nästa buss kom:)
något som jag har märkt är att lilla ö-vik är hemskt omodernt vad gäller bussar (betalningen) och busstationer, i alla fall om man jämför med umeå och s-vall. (onödigt att nämna men ja..)

sen på stan vart det att strosa runt på affärer och fika på ett ställe med irriterande personal enligt mig.. med mig hem hade jag i alla fall en blå bolero och en kalender (kommer nog att användas flitigt nu i höst).

tack för den här trevliga dagen nathalie:)

1 kommentar:

Moa - En magisk purt... sa...

Jag har nog missat vad det var du skulle plugga - vad var det?

Kul att börja i alla fall. Jag börjar på tisdag nu men är inte alls redo. Usch.