söndag, augusti 30, 2009

13, 16, 19, 21, 24, 27

imorgon börjar jag skolan. ska gå en kurs som heter skapande bild på umeå universitet. det känns lite overkligt för jag känner mig fortfarande så liten, känns som att jag nästan nyss började gymnasiet. men det var ju inte direkt nyss hela tre år har gått sedan dess (alltså har ajg haft min mobil i snart tre år också).
tiden går för fort. man blinkar och så har det gått ett år, ungefär så känns det. då man var liten så gick tiden alltid så långsamt och alla vuxna tyckte att tiden gick så fort och man förstod inte vad de menade. nu gör jag det. jag känner mig gammal.

det är en konstig känsla det där, att känna sig liten och gammal på samma gång. både för liten och för stor för saker. ändå vill jag varken bli äldre eller yngre för att det ska bli "rätt" att känna sig för liten respektive för gammal. det är väl egentligen bara jag själv som kan bestämma vad jag är för liten och för stor för.

1 kommentar:

Moa - En magisk purt... sa...

Det låter vettigt! Själv så tog jag studenten för 6 år sedan, helt galet! Men jag tycker verkligen att livet blir bättre och bättre och det är ju skönt.

Jag pluggar till socionom men är grymt avundsjuk på dig! Skapande bild skulle vara udnerbart. Men jag har redan läst på folkhögskola ett år (skrivande) och lite annat som inte leder till en utbildning. Så nu sparar jag ett folkhögskole år till senare när jag är inne i ekorrhjulet och behöver en paus. Då bilder det något som liknar skapnde bild!