måndag, december 28, 2009

den där j*la snön....,

jag har aldrig påstått att jag gillar snö och vinter direkt men nu efter att ha försökt skotta på gården blev jag påmind om hur mycket jag hatar det. det är bara pudersnö och det brukar väl vara ett plus, snön är ju inte lika tung då, men inte fan hjälpte det mig nåt idag inte. det hade frusit på undersidan snöstyran så det kändes som att det lika gärna kunde ha varit blötsnö. sen varenda gång jag skulle lämna av snön så antingen föll jag ikull eller så sjönk jag ner upp emot en halv meter, vilket kanske inte låter särskilt mycket men jag är kort så det är nästan en tredjedel av min längd. jag tog i så att jag höll nästan på att spy vid varje lass.
tro fan jag ska börja göra som fåglarna och bege mig söder ut nästa vinter.

Inga kommentarer: