måndag, september 07, 2009

måndag

igår plockade jag äpplen med mami och blev biten ungefär överallt i ansiktet och i hårbotten så under hela dagen har jag gått och kliat mig. nu har det dock börjat klia på en massa andra ställen så jag börjar tro att det inte bara är myggbett jag har utan något slags utslag också. antar att jag får vänta och se hur det utvecklar sig. vattkoppor vet jag ju i alla fall att det inte är då jag hade det för två år sen.

idag hade vi grupparbete om platsspecifik konst. vi tilldelades olika områden där vi skulle hitta på något. min grupp (som förutom mig bestod av jens och anna) gjorde fiskar som vi sedan sänkte ner i en liten damm.
tyvärr så vart inte bilderna på fiskarna ner i vattnet nå bra men ni får se hur de såg ut uppe på land. dock var det mycket finare när de var i vattnet för då såg det i alla fall ut som fiskar.
sen måste jag bara visa en bild ifrån vad en annan grupp gjorde också för jag tyck det var så jäkla fyndigt.för den som inte ser så är det på en parkering och så har de gjort en betalningsruta framför den där grejen man betalar för parkeringen.

alla grejer som vi gjorde är bara provisoriska och ska tas bort inom några dagar

när vi satte ut våra fiskar råkade vi ser det här
det är två trollsländor (klicka för större bild) och nu vet jag inte om de är så här de gör men jag fick för mig att de parade sig. det var i alla fall som att den bakre hade bitit sig fast i den andra och stötte, såg rätt konstigt ut.

har även gjort ett halsband idag men jag har inte hunnit knäppa kort på det än. när jag satt och gjorde halsbandet hade jag sällskap av min lillebror som skulle prova att göra armbandet som jag gjorde igår. dock hade jag inte alla grejer (var tvungen att ta delar av ett gammalt halsband igår) så han får göra klart det när jag införskaffat det åt honom.

Inga kommentarer: