måndag, september 21, 2009

idag råkade jag komma in på en blogg som endast verkade handla om bloggerskans vikt och hennes färd mot 46 kg. denna person var över 170 cm lång, då skulle hennes BMI ligga på ca 15.. (jag tror att nu väger hon 50-55 kg..) om jag som är typ 20 cm kortare skulle väga så lite som 46 kg skulle jag vara på gränsen till för lågt BMI..
jag förstår verkligen inte hur man kan vilja vara så tunn. visst skulle det vara trevligt att gå ner några kilon men nog har jag hellre några kilon för mycket än för lite.
det värsta ändå med den där bloggen var att de som kommenterat hejade på henne och tyckte att hon var jätteduktig. förstår de inte att det inte är hälsosamt? jag blev bara ledsen när jag läste allt och ville bara söka upp henne och ruska om henne och försöka få henne att inse att det inte är bra.. men det kan jag ju inte göra.. jag kan inte göra någonting för enda stället jag kan få kontakt med henne är på hennes blogg och jag vet att om någon helt ur det blå skulle börja predika att det man gör är fel så lägger man dövörat till. så jag hoppas verkligen att det finns någon i hennes närhet ser vad hon håller på med och hjälper henne..

Inga kommentarer: