fredag, maj 22, 2009

körkort, dans och utställningsförberedelser

det var ett tag sedan jag skrev något nu men det har varit mycket på gång.

vi kan börja med att jag tog körkortet i onsdags! hemskt roligt och nervigt var det. jag tyckte att uppkörningen gick så himlarns dåligt så jag var som säker på att jag skulle bli kuggad men det blev jag inte!
sen på kvällen var det klassfest hos stina och rebecka och senare tog vi oss till plattan (liquid). eftersom jag var så himla glad över körkortet och har så himla bra klasskompisar så var det full fart hela kvällen. hemma hos s&r var det lekar och avslöjanden, tex "jag har aldrig", sen sjöng vi och dansade en massa också. jag och nathalie hos stina. tyvärr tog jag knappt nå kort men det var som full rulle på mig hela tiden så det fanns ingen tid till kort

inne på plattan satt jag inte många minuter för jag hade fullt upp med att dansa hela tiden (vilket märktes på mina fötter). michaela och jag vi ägde, verkade då i alla fall som det då det bara poff! var en massa killar runt oss ^^ det var då i alla fall hemskt kul.
när vi skulle bege oss hemmåt (till min brors lägenhet för min del) för kvällen/natten så blev det lite skobyte då jag knappt kunde gå i mina skor för att jag dansat för mycket. så traskade vi på och vid nathalie skildes jag från henne och christofer och då gick jag barfota resten av vägen. rätt skönt ändå, så länge man gick på de vita vägmarkeringarna i alla fall för de är ju mycket jämnare än själva asfalten. jag minns att jag tänkte att det hade säkert blivit ett fint foto på mig då jag gick där men jag kunde ju inte dela på mig så det blev inget kort:P

sen igår torsdag märkte jag då jag vaknade att jag fått ett lite blåöga av en kram jag fick kvällen innan.
vid 13-14 tiden kanske så for jag och stina och hjälpte till inför utställningen som vi ska ha och jag gjorde även klart de jag ska ställa ut. efter att vi varit där promenerade vi till stina men halvvägs hittade vi en bänk så vi satte oss där och pratade och bara tog det lugnt ett tag.

idag tog jag bilen till stan ,första gången jag körde själv, och hämtade upp nathalie för att vi skulle hjälpa till med utställningen.
efteråt gick vi på uh och fikade lite och där stötte vi även på michaela. sen bar det av till coop för nathalie och mig men vi orkade inte köpa något för det var så himla lång kö. efter coop fick nathalie köra hem till henne för jag kände lite panik för det var verkligen folk och bilar precis överallt. då var vi där en stund och sen for jag hem :P

det har då varit ett par otroligt bra dagar måste jag säga fast det känns som att det hänt så mycket att jag inte riktigt kommer ihåg det som att det hänt mig, speciellt det där med att jag tog körkortet :p

förresten, om ni har vägarna förbi örnsköldsvik nu i veckan tycker jag definitivt att ni ska kolla på utställningen. den hålls i oskarsgallerian. så nu vet ni det:P

Inga kommentarer: