lördag, maj 09, 2009

jag har så lätt att bli arg nu för tiden. så fort någon säger något, gör något som inkräktar på mig så bara swosch och jag är arg/irriterad. jag känner mig typ instängd och en massa annat jag vet inte vad.
egentligen är det bara med familjen det är så här, med kompisar så är allt bra, så jag kanske bara behöver komma bort härifrån. inom några månader kan det ju faktiskt vara så att jag flyttar hemifrån, dvs om jag kommer in på något som jag vill komma in på. det känns som att jag skulle må bra av att flytta hemifrån men så är det ju det här med pengar, sånt måste man ju ha och det har ju inte jag..

3 kommentarer:

Lotta sa...

...Och så finns studielån. När vi var i Luleå snackade jag med två personer, ena hade tagit lån och den andra levde på besparingar. Den som levde på besparingar sa att det gick relativt bra, bara man höll koll på ekonomin och inte slarvade massor på småsaker. Den andre sa istället att "jovisst, man har ett lån att betala tillbaka många år framöver, men är det inte värt att betala tusen kronor i månaden för att kunna göra allt du drömt om under studenttiden, som för många är den roligaste tiden i deras liv?".

Det fick mig att vilja ta lån. Spara pengar i all ära, men det är så mycket härligare att konsumera. Ett sådant bra lån kommer man aldrig att få ändå, så det är bara att ta för sig. ^^

Moa - En magisk purt... sa...

Det är naturligt det där. Man behöver flytta hemifrån. Och oroa dig inte för pengar. Det löser sig alltid! Hoppas du kommer in!

Moa - En magisk purt... sa...

Och det är nog bra att du känner så. Så blir du inte sån som bor hemma till 35 årsåldern.