torsdag, april 02, 2009

luleå/piteå

i söndags for ju jag till luleå för att kolla på skolan och testa på lite hur det är att vara student där.
på måndagen gick jag en minikurs som var om produktdesign och lite om produktionsdesign. det var hemskt intressant men att designa ett handtag till en kapsylöppnare i industrilera var inte så roligt, roligare var det då att göra det på datorn.
på kvällen var det sittning vilket var riktigt, riktigt kul. vi åt, sjöng och fick se en massa bra uppträdande.
sen på tisdagen blev det till att fara till piteå för att titta på hur man gör radio. vi fick även hålla i en timme radio men vi var uppdelade på fyra grupper så då hade varje grupp ca 15 min var (låtar inräknade). temat var årstider och min grupp (vilken bestod av mig själv, stina och tove-lina) fick prata om våren och trots nervositet tycker jag att vi klarade oss väldigt bra ändå. sen ganska direkt efter att alla pratat i radio var jag, michaela och stina tvunga att skynda oss till bussen. och vilken bussresa sen, stina och jag var nog inte tyst många minuter. vi pladdrade otroligt mycket, tro om det var någon som vart less på oss :s :pså här såg det ut inne i "radiorummet". det är stina som står i bakgrunden
jag leker radiopratare
tove-lina

1 kommentar:

Slippdah sa...

maha alla förutom du och jag blev nog less^^ han som satt bakom blev nog mest less xD Jag ser sur ut på bilden :o