torsdag, januari 01, 2009

2008 i bilder och ord

januari
jag upptäckte hur kul det var att göra fractals (nu har jag dock inte gjort någon på jättelänge)
var till stina på 18-årskalas (gud vad annorlunda hon såg ut :O)

februarivar på födelsedagsmiddag hos nathalie
hittar inte så många bilder från februari, mest troligtvis mådde jag allmänt dåligt

marsfärgade håretvar extremt sugen på att sy och måla på skor
tydligen hade jag magsjuka, huvva

april
jag skrev in mig på körskolanjag fyllde 18första gången ute som 18-åringjag ville ha den här klänningen
hade en inte så bra sista april

majsåg peter siepen på hm i stan, han hade värst piratoutfitten på sig, coolt tycker jagsåg juno, grymt bra film med bra musik
jag hade kalas för att jag fyllt år. har inga bilder därifrån
nathalie och jag gjorde rosa badbomber som luktade citron
jag kom till en vändpunkt, det energikrävande deppförhållande jag hade med en liten skit tog slut. aldrig mer igen säger jag bara

juni
fick sommarlov
nathalie och jag hade "träff" för att prata om projektarbetet.
jag var på stenäventyr med viktor.
midsommarfirande hos elin och var pmsig och grät en massa
min hurtighetsperiod började på allvar.hade myspicknick med nathalie i hamnparken (gillar förvörigt alla bilder jag har därifrån^^)
började på mitt sommarjobb på plantskolan i gideå

julijag gjorde denna
återupptäckte en vän från mellanstadietvar på lottas 18-årskalas i kubbe
tog årets första dopp i havet tillsammans med emiljag köpte mig en kamera
viktor fick en spricka i foten/vristen
nathalie kom och hade "semester" hos mig^^
for till yran och såg kent, florence valentin och lykke li

augusti
yran fortsatte och jag såg mikael wiehe & ebba forsberg, lars winnerbäck, kristian anttila, miss li, säkert!, markus krunegård och håkan hellström(!!!!!!!)
jag köpte en massa akrylfärger (lycka)vi var och kollade på kelso och hans syskon (tänka sig att han varit så liten)
jag fick lön
var i hamparken och lyssnade på musik med nathalie och stina. såg månförmörkelsen på vägen hem
jag gick med på att försöka lära en tysk svenska (det gick nog inte så bra för jag har inte hört av honom på läänge nu:P)
skolan började (sista året!)

septemberjag gjorde dennakelso blev vår
jag startade den här bloggen

oktober
jag gjorde klart min första skulptur i lera, en byst som det heter (fast vet inte om den egentligen är klar för den ska eventuellt glaseras)
gjorde en till skulptur i lera, den här gången en abstrakt sådan
fick höra utav viktors tjejkompisar att jag är cool och snygg;P
vi fick veta temat till utställningen som ska vara till våren; fabel
man märkte att jag hittat tillbaka till mitt gamla, glada jag
köpte balklänning
var och tog en mysig fika med lotta, stina, rebecka och nathalie

novembervar på halloweenfest hos stina
började läsa böcker av jonas gardell
var till umeå universitet med skolan vilket ledde till att jag vill verkligen plugga där

december
var på uf-mässa med vårat uf-företag
fick veta att thåström ska på yran
firat jul utan julstämmning
firat nyår med folk jag knappt känner (mer om det sen)


det har hänt bra mycket mera det här året också men många saker har jag glömt och vissa saker vill jag helt enkelt inte dela med mig av här.
för att göra det hela ännu mera kortfattat var första halvan mest bara helvete och andra halvan bra för jag känner mig som mig själv igen.

2 kommentarer:

Slippdah sa...

maha vad fina vi varit under årets gång ^^ och duktig du är på att komma ihåg när och var du har gjort allt under året :b

Caroline sa...

aa^^ jag kommer inte ihåg:P jag gick igenom vad jag skrivit och kollade på bilder^^