tisdag, december 30, 2008

idag

idag har nog varit den mest givande dagen hittills det här lovet.
jag gjorde en hårinpackning av äggula och olivolja som kelso förövrigt verkade tycka om hemskt mycket (då han kom nära mitt hår började han slicka det som en galning).
for in till stan efter att mamma och pappa slutat jobba. väl i stan köpte jag en klänning som jag ska ha på nyår men den måste sys om för axelbanden var så långa (ovanligt? not.), ett hårspänne/brosch som jag också ska ha på nyår, akrylfärg (guld och silver) och en dukpannå. sen tror jag att jag även hittat en parfym, eller jag vet åtminstone märket. provade två olika ralph lauren (orange och röd falska, kollade aldrig vad de hette), båda luktade gott men jag tror att den ena luktar aningens godare. eller jag vet inte, om jag far till stan imorgon också tror jag att jag provar igen eller så får någon hålla båda bakom ryggen och sen pekar jag på en hand;)
då vi var klara på stan for vi på matkompaniet för att äta och det gjorde jag verkligen, jag minns inte sist jag fick ner så mycket mat i min lilla mage:P
väl hemma bestämde jag mig för att ta en promenad till elin för att lämna tillbaka en film som jag lånat för jag vet inte hur länge sen och jag passade även på att umgås en stund med henne vilket var rätt länge sen. var rätt trevligt:)
då jag skulle gå så kom gråtass in (katt) och jag såg att han skakade på huvudet konstigt och vi upptäckte att han hade typ ett hål i huvudet :s jag hann inte kolla ordentligt för jag skulle ju hem men det såg typ ut som att stackarn blivit skjuten :s
sen då jag gick hem tänkte jag att jag skulle gå "stora" vägen för att jag ville gå där det var tänt men då jag kom dit så var det såklart inte tänt.. efter stället där jag skulle svänga av där började det vara tänt.. aja hur som helst så får jag alltid en adrenalinkick av att gå ensam där det är mörkt och blir typ stolt över mig själv då det är gjort. ganska konstigt tycker jag men härligt för då känns det verkligen som att jag klarar av vad som helst

1 kommentar:

nattanorberg sa...

på tal om ralph lauren fick jag äntligen min älskade 'hot' i julklapp! :D luktar mums