tisdag, november 11, 2008

grrrr

tog en promenad nu på kvällen. efter en bra bit mötte jag en kvinna med en (riktigt) stor schäfer. jag ser på håll hur hon stannar med hunden liksom för att han ska hålla sig lugn. såklart började jag bli rädd då (hundrädd som jag är) och tänkte att det där är nog en hund som gillar att bita främmande personer. hunden var rätt lung men då jag hade gått förbi den hörde jag hur den morrade efter mig. benen mina ville bara springa därifrån men tänkte att det bara skulle se dumt ut om jag helt plötsligt rusade för livet och försökte lita på att hundägaren höll koll på sin hund.
jag gick och spände bra länge efter den här lilla händelsen. det var så hemskt att det inte var ett dugg läskigt att gå vid tuben där det inte finns några lysen och sen på den kolsvarta stigen. jag tror inte ens jag tände lampan på mobilen den här gången.
huvva säger jag bara för det där!

Inga kommentarer: