fredag, oktober 24, 2008

I can't stop this feeling I've got

idag har jag hunnit med med mycket.
jag började dagen med ett svenskaprov som jag tror gick ganska bra med tanke på att jag bara pluggade igår kväll och i morse. g borde man få i alla fall, kanske är man till och med och nosar på vg. jag måste skärpa mig med skolan. lite onödigt att få gn då jag vet att jag kan mycket mera om jag bara pluggar litelite mera.
efter skolan blev det fika på uh med nathalie, stina, lotta och rebecka. jag drack för första gången riktig cappuccino men den behövde en massa socker och bakelse för den smakade på tok för mycket kaffe.
rebecka köpte av mig mina småtuber med akrylfärg eftersom jag inte använder de längre då jag har köpt lite mer riktiga färger, sen är det roligare att sitta och blanda sig till alla färger istället för att man ska ha många klara redan.
efter fikat följde jag rebecka och stina in på någon typ kökstillbehörsbutik sen mötte jag mamma på åhlens. det ledde till en massa rännande på stan. vi kollade även efter balklänning åt mig och den första jag provade var perfekt för mig, behöver bara sys in vid bysten, alla andra klänningar jag provade var jättefula enligt mig.
sen blev det lite mer rännande på stan. vi for in på singer och då tog jag hål i öronen. har haft hål förut men det gick inge bra så jag var tvungen att låta det växa igen. har velat ta om i flera år men inte riktigt vågat men nu så. det känns lite konstigt att kolla sig i spegeln och se två pluppar på öronen men jag vänjer mig nog.
sista stoppet innan vi for hem var willys. där köpte vi mest bara en massa onyttigheter och tanken är väl att vi ska äta de ikväll men jag tror inte jag orkar, tror jag äter en massa kiwis istället.

måste bara säga att jag mår hur bra som helst nu för tiden. skrattar mest hela tiden, kan sitta och skratta för mig själv till och med (jag sjunger igen också!! dåligt men ändå). det känns som galet på ett vis. jag var ju deppig i över ett halvår så jag hade ju som vant mig vid det. nog för att övergången inte bara poff! hände så känns det helknäppt, men på ett bra vis då såklart. jag har verkligen hittat tillbaka till mig själv.
nu är jag bara rädd för att det här ska ta slut och jag blir så där deppig igen men jag tror inte det kommer att hända än på ett tag för jag kan inte se något i mitt liv som kan få mig att hamna där igen. då antar jag att det är bara att hoppas att inget kommer och förstör för mig. förhoppningsvis har jag blivit starkare så att jag kan stå emot, vilket jag tror att jag har.


I can't stop this feeling I've got
I know who I am and I know what I'm not
I know what I've gained and I know what I've lost

2 kommentarer:

rino sa...

Hej, kul att du har länkat till mig!
Du skrattar och sjunger - det låter utmärkt! Skönt att livet kan vara så också.

Caroline sa...

Du syr finfina grejer, en riktig inspirationskälla!
Det är verkligen jätteskönt:)