onsdag, augusti 18, 2010

jag har haft lite av en skapandetorka sedan maj ungefär men nu tror jag banne mig att jag lyckats ta mig ur den! jag tvingade mig själv att sätta mig ner och rita lite nu och då och nu börjar det kännas lätt, roligt och rätt igen. jag har ju även köpt hem en massa pärlor som ni kan se i ett tidigare inlägg (har köpt hem ännu mera nu dessutom) för att jag skulle få igång lusten att göra smycken och det funkade det med. har gjort några smycken nu och har många idéer i huvudet. ska även försöka få igång lusten att börja fota igen och jag planerar att börja med det i helgen för jag måste ju få upp smyckena jag gjort i shopen.
himla tråkigt att få en skapandetorka, jag känner mig som sjuk på ett vis. min favoritlärare sa alltid  nåt i stil med "att vara kreativ är en sjukdom och du är drabbad av den." han hade så himla rätt (vilket jag visste redan då). jag hoppas att jag får vara frisk en lång tid framöver nu. faktiskt så tror jag att jag kilar iväg och gör ett smycke nu.

Inga kommentarer: