torsdag, maj 20, 2010

jag har länge funderat på att försöka klippa håret själv men det har liksom aldrig blivit av. inatt fick jag ett infall och gjorde det och det var en sån där typisk grej som man tänker "jaha det här va ju inge farligt" efter att man har gjort det. visst det är säkert inte särskilt jämt och om en frisör sett hur jag gjorde så skulle den nog få mardrömmar men jag blev av med det som gjorde att mitt hår såg trött och tråkigt ut och det är ju huvudsaken. det bästa av allt egentligen är ju att jag sparade 300-400 kr (det är väl ungefär så mycket det kostar att klippa sig idag?), de pengarna kan jag nu lägga på något viktigare.
jag fick inte bort allt det nötta så jag måste antagligen klippa mig lite igen om några veckor men så är det ju ganska ofta när man varit hos frisören också.

1 kommentar:

felicia sa...

Jag brukar låta min outbildade (inom frisöryrket) mormor klippa mig. Det sparar man ju så mycket på, och det blir minst lika bra!