onsdag, april 21, 2010

en tur till sundsvall

nu är vi hemma (har egentligen varit hemma ett bra tag) efter att ha sovit två nätter i sundsvall.
på måndagskvällen gick vi och såg på the bounty hunter och jag tycker definitivt att alla borde gå och se den. den var väldigt rolig och blev ännu roligare för att pappa var med, jag skrattade nästan lika mycket åt pappas skratt (han vågade inte skratta helt fullt ut så det lät nästan som flickfnitter blandat med hästgnägg :P) som åt filmen.
på tisdagen (då mamma och jag fyllde år) gick vi lite på stan men det var inte roligt alls då sundsvall är den rörigaste staden jag vet vad gäller affärer. det finns en galleria och den håller till i flera byggnader och affärerna där inne är placerade så att allt blir som en labyrint. så förvirringen tog död på shoppinglusten. senare på kvällen gick vi och åt på en indonesisk restaurang där man fick välja en förrätt och en efterrätt när man beställde en huvudrätt. maten serverades i små grytor så det var lätt att smaka av allt som vi alla hade beställt. allt var jättegott och de var väldigt trevliga där så jag rekommenderar dom verkligen (dock kan jag inte komma ihåg vad restaurangen heter just nu).
idag, onsdag, svängde vi in till birsta city innan vi skulle hem men vi var alla trötta och orkade inte riktigt titta på något så vi for hem ganska tidigt. dock kom jag 12 glas (en present) och en klänning rikare.

det var ju som sagt i tidigare inlägg tänkt att vi skulle ha åkt till egypten i måndags egentligen men det satte ju vulkanen stopp för så sundsvallturen blev som ett substitut för det. inte alls samma sak men det här blev ju ganska bra det med.

Inga kommentarer: