onsdag, mars 17, 2010

igår tog jag mig in till staden för att promenera, shoppa lite, och fika med nathalie. väldigt trevligt och skönt att prata om allt mellan himmel och jord. det var en dag som verkligen behövdes.


och idag jag då har jag spenderat 3-4 timmar på badrumsgolvet för att jag upplevde den absolut värsta mensvärk jag varit med om. jag till och med skrek av smärta och kunde inte ligga still och som att inte det var nog så kallsvettades jag och skakade och var nära på att spy flera gånger. när det till slut lugnade ner sig till vanlig mensvärk så somnade jag där på badrumsgolvet av utmattning.
nu är allt bra förutom att jag fortfarande känner mig lite matt men med tanke på allt så är det inget konstigt. mamma berättade för mig när allt värken lugnat ner sig att hon hade varit på väg att ringa efter ambulansen så ni kan ju tänka er då hur mycket jag skrek.
det var ganska så obehagligt och jag hoppas verkligen att det aldrig blir så igen.

har ni några tips på vad man kan göra när man får mensvärk? det enda jag vet som brukar hjälpa är alvedon men det räckte verkligen inte till idag.

3 kommentarer:

nattanorberg sa...

Men usch va hemskt! :O När jag har himla ont av mensvärk brukar en värmedyna vara perfekt att lägga på magen. Hoppas du mår bättre :)

KusinVitamin sa...

Prata med din vårdcentral och be om att få recept på antingen Pronaxen eller Napronaxen (det är vilket som... samma typ av läkemedel). Det hjälpte mig och jag hade likadant första dagen varje menscykel. Det var bara att sjukskriva sig. Pronaxen är ingen fara att äta.

Caroline sa...

nathalie: jag ska prova det nästa gång jag har mensvärk:)

kusinvitamin: blir det så där fler gånger går jag nog till vårdcentralen. i vanliga fall brukar ju alvedon hjälpa tillräckligt för att man ska klara av dagen men det räckte ju som sagt inte till den här gången.