torsdag, mars 11, 2010

.

igår följde jag med min lillebror när han skulle klippa sig och för att fördriva tiden läste jag någon tidning (cosmopolitan tror jag att det var). jag behövde inte läsa länge förrän jag kände hur jag mådde sämre för överallt stod det saker som "så här får du honom på fall", "så här vet du om han vill bli tillsammans med dig", "så här får du det perfekta håret", "kläderna du inte klarar dig utan" osv,osv.
ju mer jag läste ju mer kände jag att jag inte dög och att jag måste ändra på allt samtidigt som jag tyckte att jag var dum som tänkte så för jag tycker ju faktiskt om mig själv, men tydligen är det fult för enligt tidningarna ska man inte duga.
i alla fall så la jag bort tidningen efter ett tag och jag blev mig själv igen. nu hoppas jag att det dröjer något år igen innan jag plockar upp en sån där tidning.

1 kommentar:

nattanorberg sa...

haha, cosmopolitan är verkligen så! gillar den inte alls. Men en tidning jag kan rekommendera chic, en modetidning med bra tips på kläder och sånt :)