lördag, februari 20, 2010

igår tänkte jag att jag kunde ju inte somna utan att ha provat någon utav grejerna jag fått ifrån artistica så jag tog fram a3 blocket och började på ett nytt porträtt.
det var så härligt med så mycket rityta så att jag nära på fnissade när jag satt och ritade. det bara flöt på och jag förstår inte hur jag kunnat klara mig på de små blocken jag använt tills nu.
det flöt på så bra att jag struntade i att jag var trött och tänkte "vem behöver sova egentligen?" vilket resulterade i att jag max sov 4 timmar inatt men det var det värt dock hade det varit bra om man kunde bli av med grisögonen på något vis.

nu hoppas jag bara på att jag kommer att kunna ta mig tid att göra klart porträttet innan det hamnar bland alla andra halvt klara teckningar och målningar jag har liggandes.

Inga kommentarer: