torsdag, februari 25, 2010

7


jag har blivit utmanad av susanne att berätta 7 saker om mig själv.

1. jag har haft ganska många smeknamn genom åren. tex tjohalia-amalia, callis, sparris, jackie, gump, kakan och till sist det allra vanligaste och minst omtyckta, carro.

2. jag verkligen avskyr meloner och allt som ska likna meloner i smaken eller doften. råkar jag ta en godis som smakar melon spottar jag snabbt ut den (eller sväljer snabbt om det är en situation när man inte kan spotta ut den) och känner jag doften av det så går jag därifrån medan jag försöker hålla andan. lite jobbigt om man är tvungen att prata med någon som tuggar melontuggummi.

3. under vintern sover jag med två täcken och en filt (dock ligger jag oftast på ett av täckena och filten brukar jag sparka bort under natten).

4. jag har bestämt mig för att jag inte får köpa nyproducerat utan bara på second hand eller tradera eller så försöker jag sy om mina gamla kläder, dels för miljön och dels för att jag hellre lägger mina pengar på annat. (dock med vissa undantag tex underkläder och badkläder och sånt)

5. jag måste alltid rycka i handtaget för att kolla om jag har låst. oftast bara 1-2 gånger men det har hänt att det blivit mer än så någon gång också.

6. jag har lätt för att leva mig in i böcker och filmer tex behöver jag bara se en tår eller läsa om något som kan bringa en tår och sen så gråter jag.

7. folk brukar ofta kommentera att jag ser saker som "vanligt" folk inte uppmärksammar.


Jag utmanar alla som vill anta utmaningen

(lämna gärna en kommentar om du antar utmaningen så att jag kan gå in och läsa:))


Klistra in logon som finns överst i det här inlägget och berätta sju saker om dig själv! Skicka sedan vidare till sju bloggare genom att lämna kommentarer till dem!

1 kommentar:

san sa...

Kul att du antog utmaningen...=)