söndag, januari 10, 2010

det har varit lite dålig uppdatering här på slutet och det beror på två saker.
1. jag har varit sjuk.
2. jag bestämde mig för att börja läsa en bok jag fått i julklapp.
boken var den första i twilight serien och ja, vad kan jag säga.. nu har även jag fastnat i träsket. jag har varit helt galen. jag läste ut boken i förrgår och igår for mami och papi till stan så jag bad dom att köpa andra boken till mig. vilket de också gjorde. efter middagen så satte jag igång att läsa och jag kunde inte lägga ifrån mig boken på riktigt förrän jag läst 17 kapitel och då var klockan över ett på natten. egentligen hade jag försökt att lägga ifrån mig boken ända sedan jag läst klart det sjunde men det var helt enkelt för härligt att läsa. jag behöver väl egentligen inte säga att jag läste ut boken tidigare idag.
det var faktiskt väldigt länge sedan (för länge sedan) jag kunde läsa en bok utan att behöva tänka "bara jag läser lite till kanske boken börjar snart". egentligen var inte böckerna särskilt spännande om man frågar mig men författaren kan det där med ord tydligen. nu har jag bestämt mig för att det måste dröja lite innan jag införskaffar den tredje så att jag inte helt kommer av mig i det verkliga livet. sen återstår det ju att se filmerna också men det gör jag nog helst när jag läst alla böckerna

Inga kommentarer: