lördag, december 19, 2009

tantvält

idag for jag in till stan för att byta julklappar med nathalie och köpa de sista julklapparna. det var hemskt mycket folk i farten, jobbigt mycket folk. man hade som ingen ro att titta så tur var ju att jag visste precis vad jag skulle ha så att jag slapp fundera vilket jag nog inte klarat av att göra pga allt folk.
på tal om mycket folk var jag på en julmarknad för ett litet tag sedan. där var det också himla mycket folk och jag uppmärksammade att alla tanter verkade tycka att de hade förtur och där de gick skulle folkmassan bara dela på sig och gjorde den inte det så gick de bara på ändå. visst de är gamla, sämre balans, dålig syn osv men de har väl ändå lärt sig lite hyfs någon gång kan man ju tycka. har de lärt sig det så visar dom det då i alla fall inte utan lyssnar till regeln "störst går först" istället.

Inga kommentarer: