torsdag, december 10, 2009

kedjor och band

idag har jag varit riktigt seg. dålig sömn, förkylning som inte riktigt vill släppa taget, ögon som blivit svullna av den dåliga sömnen och gråt. det är tungt just nu och mest troligtvis kommer det att bli tyngre och tyngre ju närmare jul det är för då måste jag möta det tunga på riktigt. det här kommer nog att bli den jobbigaste julen någonsin.

det är tur att jag har hittat något som tar bort allt det jobbiga och plockar fram den glada människan jag är igen. att göra smycken är verkligen terapi.
igår fick jag hem lite satinband så idag har det blivit en massa armband och ett halsband, allt kommer att vara med i shopen när den öppnar.

imorgon måste jag börja med en tavla som ska vara med på utställningen som avslutar kursen jag går. jag har tänkt göra den av knappar fast jag ska måla först så att jag har en grund jag ska nog även använda lite garn och någon tygros jag haft liggandes på rummet i några år nu utan att jag gjort nåt vettigt med den.
jag har ju tidigare skrivit (har jag för mig i alla fall) att jag tänkt göra något av plastpåsar och kaffeförpackningar till utställningen. av kaffeförpackningarna hade jag tänkt göra en klänning men jag har inte orkat samla ihop tillräckligt med förpackningar så det hinns inte med. av plastpåsarna tänkte jag göra smycken och jag gjorde faktiskt ett armband men jag vart som inte nöjd så det kändes lönlöst att göra fler smycken som gick i samma stil. jag kände inte att jag kunde ha med det på en utställning och stå för att jag gjort det men om jag känner för det imorgon kanske jag lägger in en bild här i alla fall.

Inga kommentarer: