fredag, augusti 07, 2009

sista jobbdagen

idag var sista jobbdagen vilket känns både bra och dåligt. bra för att det är ett så monotont arbete så det kan slita på en rätt mycket och dåligt för att jag behöver ju pengar..
eftersom det var sista dagen så blev vi bjudna på smörgåstårta och jag blev verkligen förvånad då jag såg hur vissa bara roffade åt sig som gamar. det var helt knäppt.
efter jobbet har jag som mest bara tagit hand om mig själv och så. det jag kände var viktigast var att göra en hårinpackning då mitt hår blivit himlarns torrt utav att ha varit ute i solen hela dagarna i tre veckor. nu känns håret mycket fräschare och starkare och det är mycket finare.

jag brukar göra min egen hårinpackning så jag tänkte att jag kunde dela med mig av den här (den är väldigt enkel).
ta en äggula och ca 1 msk olivolja och blanda ihop det. sen smetar man bara in det i handdukstorkat hår och låter det verka i 30 min eller mer. och efter det är det bara att tvätta håret som vanligt, dock kan man bli tvungen att schamponera det flera gånger (oftast 3 för mig) och det för att om man inte får bort det tillräckligt så kommer man få gå med fett hår ett tag.

Inga kommentarer: