lördag, juli 11, 2009

dop

idag har jag varit på dop. den som döptes var mitt kusinbarn (han flinade och skrattade under mest hela dopet^^). det var trevligt och gott fika men jag gillade inte prästen, hon verkar inte alls kunna det där med en persons zoner eller vad det heter (det där om hur nära man kan vara en annan person beroende på vilken relation man har osv).
jag har aldrig sett människan och hon får för sig att det är ok att stryka/gnugga mig på kinden. nä huvva.. vill man få en bra start med mig ska man verkligen inte börja med att ta på mig så där och absolut inte utan förvarning som hon gjorde. att hon var uppe vid huvudet gjorde inte direkt saken bättre heller... uscha säger jag då bara.
som min morbror och kusin sa;
morbror "hon klev över staketet"
kusin "hon gjorde inte bara det, hon öppnade kylskåpet och tittade in".
nu sa dom inte ordagrant så där men på ett ungefär i alla fall.

Inga kommentarer: