fredag, juni 19, 2009

funderaren

jag har kommit på en sak. jag funderar på tok för mycket när jag ska sy. funderar så mycket att jag tex glömmer att fundera på om tyget kommer att räcka!
nu den här gången hade jag tur då jag med lite trix fick tyget att räcka, det var bara att ändra modellen lite. dock har jag fortfarande inte sytt klart den men det är bara kjoldelen och knapparna kvar. så det kan alltså finnas en risk att den blir lite för kort och om jag har riktigt otur har jag gjort den aningens för liten kring midjan.
jag får helt enkelt ta och motionera lite mera för jag tror midjan är det jag lättast kan påverka vad gäller motionera och äta rätt. och jag tror att det här är kommer att bli en klänning jag gärna motionerar och äter nyttigt för att komma i för så här långt är den hemskt fin om jag får säga det själv.
att sy klart klänningen får hur som helst vänta tills imorgon då jag är alldeles för trött nu och jag vill ju inte direkt göra nåt klantigt fel och behöva sprätta upp för det måste väl ändå vara bland det värsta som finns när man syr.

onödigt inlägg det här men jag kände mig tvungen.


ps. woa, jag lovar att lägga upp en bild när den är klar :) ds.

3 kommentarer:

nattanorberg sa...

vill gärna se klänningen när den är klar :) Fungerar symaskinen bra? Vill också ha eeen! :( haha

Moa - En magisk purt... sa...

:) Den blev ju hur fin som helst!

Caroline sa...

nattanorberg: den fungerar alldeles utmärkt fast jag måste sitta och kolla i instruktionsboken lite nu och då :P

woa: tack! :)