lördag, april 18, 2009

the past

jag har rensat lite på datorn idag. lätt kan man tycka men inte då man kommer till sånt som tillhör det förflutna och bör fortsätta tillhöra det förflutna. man vill gärna ta bort det så att det är mer än det förflutna, så att det är raderat och aldrig funnits men man inte riktigt förmå sig till det.. alltså ligger detta förflutna kvar men det känns inte som mitt förflutna mer som om jag drömt allt och har en sån där obehagskänsla som man kan ha kvar efter en hemsk dröm..
jag känner inte alls igen mig själv i detta förflutna, jag var verkligen inte caroline utan något som gick omkring utan att känna något men ändå kände allt.
jag har andra saker (som man kan ta på) som påminner mig om den här tiden, mycket har jag stoppat undan i en låda, något har jag säkert slängt men det finns en grej som jag nästan blir lite arg av om jag råkar se den. har funderat på att sälja den men än så länge har jag inte klarat av det. och kanske just därför passar den bäst långt ned i en låda.
kanske är det bra att ha allt det här kvar för att påminna mig, eller kanske borde jag göra mig av med allting och glömma allt. jag vet inte.. vad skulle ni ha gjort?

det här blev ett konstigt inlägg och jag förstår om ingen förstår. jag tror inte ens att jag själv förstår..

3 kommentarer:

Slippdah sa...

Jag har också varit och grävt i det förflutna på datorn idag och jag har rensat allt som får mig att börja må illa. Det känns faktiskt riktigt bra men jag kan ju inte säga vad du känner är bäst :/ :)

Lotta sa...

Jag gjorde en totalrensning av mitt förflutna på datorn ett bra tag sedan och det kändes ganska upplyftande. Just när man gör det känns det inte så bra, men en vecka senare har man aldrig varit så fri!

Caroline sa...

kanske man ska ta bort lite iaf och se hur det känns, känns det bra är det ju bara att ta bort mera:P