fredag, april 03, 2009

knapparna och jag

nu i veckan har jag köpt dessa fina knappar på second hand. 3 av de svarta med blommor, 3 röda och 6 av de lila/svarta och allt gick på futtiga 12 kr. jag tror jag ska göra örhängen av de så att jag har ett par av varje sorts knapp, dock är jag lite osäker på om de svarta är lite för stora.. tro iaf att jag ska ta en svart och göra en ring av den, det tror jag blir fint.
jag var precis på väg att gå innan jag såg de svarta och jag är då verkligen glad nu att jag hittade dem för de är verkligen jättefina, nog de finaste knappar jag har.

jag vet inte vad det är men jag har alltid varit väldigt fascinerad av knappar. då jag var liten och vi for till mormor och morfar brukade jag ta fram mormors knapplåda och para ihop knappar, studera dom och skilja de finare ifrån de mindre finare. så kan jag även sitta nuförtiden men det händer inte lika ofta men då det väl händer kan jag sitta länge..
om jag som nu med de här knapparna hittar några jag tycker är fina känner jag ett barnsligt lyckorus stiga från låren upp till bröstet, ibland ända till ansiktet. jag blir nästan som stolt, ungefär som om jag gjort något riktigt bra.
kanske är jag konstig men det är inget jag vill ändra på. jag gillar att jag tycker om knappar och att jag kan bli glad av något så litet och enkelt som några knappar.



köpte förövrigt ett tyg idag jag tittat lite på ett tag för så lite som 3 kr! det ska nog få bli en kjol

3 kommentarer:

nattanorberg sa...

ja, den där svarta knappen skulle bli jättefin som ring tror jag! :)

Lotta sa...

Stora örhängen är inne nu till våren, så det ska du inte vara rädd för att experimentera med ^^ Du är så duktig tycker jag, med design och allt sådant

Caroline sa...

det visste jag inte att det var men det är ju tur för mig då jag har idéer om stora örhängen:P
tack, det värmer :)