torsdag, februari 12, 2009

kroppen och pennan

jag borde ha tränat mer på att ritat kroppar i mina dar för det jag blir alltid lika frustrerad då jag har en idé som innefattar en kropp.. det slutar alltid med att jag tar bort mer och mer kropp från urspungsidéen så att till slut är det inte alls särskilt likt det jag tänkt ifrån början. (av någon anledning har jag inga problem om jag riktar in mig på en speciell kroppsdel).
som nu började jag skissa på en tjej som skulle halvt ligga i fosterställning, det enda som är kvar är en arm och lite nyckelben.
jag måste öva, öva, öva, ÖVA! jag borde göra det som jag tänkt på länge; sätta mig vid ett kafé och snabbskissa allt folk där. det tror jag skulle vara väldigt bra i alla fall om jag gör det flera gånger för då borde jag få lite bättre hum om hur det ser ut. aja jag ser ju i alla fall att jag gör fel och det kanske är bra

Inga kommentarer: