torsdag, januari 08, 2009

nyår (bättre sent än aldrig)

när jag liks kommit igång med skrivandet tänkte att jag kunde berätta lite kort om nyår eftersom jag inte orkat göra det än

kvällen började hemma med någon enkel förrätt och till huvudrätt var det grekisk pyttipanna. vid bordet satt jag, viktor, pappa, bettan, bertil och uffe. (efter att jag farit hemifrån så skulle uffe till jobbet och mamma och barbro skulle komma från sina)

efter maten så började jag göra iordning mig och eftersom jag inte orkat/hunnit göra det kvällen innan så sydde jag till min klänning som hade på tok för långa axelband och som var tänkt för någon med större bröst.

någon gång efter sju kom jag till emil där jag bestämt mig för att spendera kvällen/natten. det var rätt mycket folk där men de flesta var tvungna att gå för det bestämdes att endast de som blivit inbjudna skulle få vara där. innan det folket hade gått så var det någon som förstörde en grej på toan.
det blev lite spelande på xbox med sånt där guitar hero fast med hela bandet (vet inte vad det heter) och jag tycker faktiskt att jag var hyffsad med tanke på att jag nästan aldrig spelat det förut.
då nästan allt folk farit så var det många som tyckte att det blivit tråkigt så vi tänkte fara till degersjön. tillslut blev det så att det bara var jag, maria och sara som for till degersjön men då vi kom dit hade alla farit därifrån och då bestämde vi oss för att fara till cuba som de andra hade gjort. på väg dit så plockade vi upp anton och oscar, anton var rätt så full och han var rolig hela tiden:P
väl på cuba så hittade vi åt de som vi var med från början och det bestämdes att vi skulle till anton så att vi hade någonstans att vara vid tolvslaget.
hos anton vart det trolleritrick av fredrik (himla lurigt trick, jag måste få se det någon gång till:P), tolvslagsskål, kramar, filmtittande och en massa prat.
sen for jag hem någon gång, när exakt minns jag inte

jag hade en riktigt trevlig kväll och jag är förvånad över hur välkomnad jag blev av allihopa för jag brukar inte umgås med någon av dem, den enda jag brukar prata med ibland är emil. mest förvånad är jag över att tre av dem började prata om ett problem de har i gruppen mellan en person och typ alla andra och de tog typ allt från början för att jag skulle förstå problemet. det känns som jag verkligen blev som accepterad av dem vilket känns skitroligt så jag lär nog umgås med dem någon gång igen om dem vill umgås:P
jag kom på att jag kanske borde säga att då vi lämnade emil var klockan lite efter elva så vi for runt till alla ställen rätt fort för vi var hos anton 20-15 i tolv:P

(blev nog inte så kort ändå^^)

Inga kommentarer: