tisdag, oktober 14, 2008

små lustiga ettor

då jag satte mig på bussen hem idag blev jag smått irriterad för jag märkte att jag hade glömt hörlurarna i skåpet. nu så här i efterhand så är jag glad att jag glömde de för annars hade jag missat då ettorna försökte förklara mol för en annan etta. de kom på alla möjliga liknelser men hon fattade inte ändå. hon sa att hon fattade men att döma av vad hon sa så fattade hon inte alls. i början förklarade de lugnt och fint för henne men ju mer tiden gick desto mindre tålamod hade de med henne så på slutet var de irriterade på henne.
det fula var att medan de försökte förklara för henne så började jag att fundera på vad man kunde säga till henne för att hon skulle förstå. jag kom fram till att eftersom hon inte fattade de där liknelserna måste man visa det mattematiskt. verkade som att det var där skon klämde också, "1+3 kan inte bli 1!"

Inga kommentarer: